Nästan alla, eller i alla fall 95% av Sveriges befolkning använder internet. 85% av användarna kollar sin E-post regelbundet. Det gör självklart att marknadsföring via e-post är en metod som många marknadsförare använder.
Nästan alla, eller i alla fall 95% av Sveriges befolkning använder internet. 85% av användarna kollar sin E-post regelbundet. Det gör självklart att marknadsföring via e-post är en metod som många marknadsförare använder.
Det går inte bygga upp sin epostmarknadsföring på nolltid. Det tar det lång tid och att köpa sig in på en e-postlista för att få fler kontakter är ingen rekommenderad lösning. Den enda lösningen är att bygga upp sin egen lista med adresser som man dessutom har tillåtelse att skicka ut mail till. Risken med att skicka ut e-post till adresser som inte har givit sitt godkännande är att hamna på Spamlistor, när man väl hamnat på en mail-klients Spamlista är det oerhört svårt att komma därifrån.
För att det ska vara värt något för prenumeranten av nyhetsbreven måste det finns vissa erbjudanden som enbart kommer i mailet. Om erbjudanden som finns i mailutskicken dyker upp i andra sammanhang (till exempel på sociala medier) försvinner värdet i mailutskicket och kunden upplever en irritation istället för att känna sig värderad. Glöm inte att ett utskick ska kännas personligt.
Momail ger dig tips och tricks på saker du bör tänka på och företag att kontakta inom digital marknadsföring, e-postmarknadsföring och digitaliserat förbättringsarbete.